Jumaat, 28 Oktober 2011

Tazkirah Jumaat : Pahala Free...

Pinjam dari : http://mianglalang.blogspot.com/2011/05/baitullah.html
Hari tu penulis ada dengar tazkirah dari seorang ustaz. Katanya nak dapat pahala free ni senang jer. Cuma lihat 3 perkara je, kita dah dapat pahala.
  1. Pertama kita lihat wajah ibubapa kita. Pandanglah dengan kasih sayang selalu sementara masa masih ada ni.
  2. Kedua kita lihat Al-Quran. Baca lagi bagus sebab satu huruf pun dah dapat pahala. Yaa sin... dah dua perkataan dapat.
  3. Ketiga kita lihat kaabah walaupun dalam gambar. (seperti di atas)
Senang jer kan? nak buat pahala ni senang je ustaz cakap tapi semua ni atas kehendak kita nak buat ke tak. Selalu perkara yang baik susah sikit nak buat sebab ada pengacaunya. Maka dari itu iman kita kena kuat. Apa yang ditulis ni adalah sebagai peringatan khas buat penulis dan umum untuk semua. sama-samalah kita fikirkan...

10 ulasan:

Ummi_R❀salici❀us berkata...

subhanallah....

asyrafNAKjadiLEBIHbaik berkata...

nice entry...thanks sbb memanjangkan amalan berpahala ni...

nak buat pahala memang senang,
tp
nak buat dosa pun tidak kurang mudahnye....

to my blog - Acapsuur (>,<)

pena rozie berkata...

Suka la n3 ni...

Kazman & Sue berkata...

nak tukar wall paper gambar kaabah la... tq for sharing...

maszull berkata...

assalamualaikum santri...suka sangat ngan n3 ni...:)

saya cello191 berkata...

Allah swt syg hambaNya,,
mudah ja die nk bg ganjaran...^^

cinnamon.com berkata...

betul tu nak buat pahala ni sonang yo..moh kecek trganu..kawang tok panda..hehe..yg semale,doh pahe doh..syukran yo..

Ezad Skytech berkata...

amalkan setiap hari....baru la tenang hati nanti :)

Kancil 8349 berkata...

entri yang bagus...alhamdulillah nasib santri ingatkan kancil...dah lama ndak ingat

monster kecik berkata...

dah lame xdga tazkirah:)