Khamis, 3 November 2011

Spontan Khamis : Lawak sepanjang zaman...

 

Ajis: Al-Kisah... (tayyib) maka tersebutlah kisah. (tayyib) Sang kancil datang beramai-ramai mengadap ke bawah duli yang maha mulia sultan Firaun...

Ramlee: Mana firaun pakai sultan... entah. Kacamata aku ketinggalan daa..

Sudin: Wal fadang faa siruul, ta 'adudil fokok kayuwie, fanas hutari kuk... Wal kurmak, nak buka fuasuru, kahabisanul lazzi...  Ku pangdungi kiri kanunil, wal saqi bakhi, tumfuk-tumfuk, taik unta...!

Masih lagi nak ketawa walaupun dah tengok berkali-kali...

11 ulasan:

Ezad Skytech berkata...

betul3...walaupun da tengok berpuluh2 kali..tetap nak tergelak...(^^,)

CikGu Ma berkata...

citer dulu tak mengarut mcm sekarang..

Sunah Sakura berkata...

hahaha...kretip diorang ni kan?

yusuflaili berkata...

Salam;
Lawak diorang ni bukan dibuat2 tapi lawak asli,sepontan tanpa ikut skrip dan benar2 berlaku.

maszull berkata...

assalamualaikum santri....yer la betul2 lawak kn...heheheehe...:)

Kancil 8349 berkata...

FILEM SEPANJANG ZAMAN....:)

Kakzakie berkata...

Hihihi... Santri tahu tak yg kakak filem Melayu yg suka memang cerita P Ramlee. Yg lain tak tahulah kadang tengok juga tapi tak terkesan di hati.

Tentang Kita berkata...

filem P Ramlee sangat terbilang

azam berkata...

hehehe....lawak yg tak lapuk dek zaman......

lawak baru mcm hambar skit...
tgk jela maharaja lawak mega

aimie amalina berkata...

kekeke
cite p ramlee sokmo d best kan..

Tanpa Nama berkata...

apa yang saya cari, terima kasih