Isnin, 23 Januari 2012

Pernah tak terfikir macam ni...?

Dulu masa penulis kecik-kecik, ada terfikir macam manalah nanti kalau mak dah takde. Mesti rasa sangat sedih dan rasa cepat-cepat nak minta maaf dengan mak dan jadi budak baik. Tapi perkara tu sekejap je lepas tu nakal balik. Penulis selalu terfikir macam ni dulu masa nak tidur, mengalir air mata...

Sekarang bila mak dah betul-betul takde, perasaan tu masih sama dan terasa sangat kosong hidup ini. Kalau dulu masa kecik bila bangun tidur, tengok mak masih ada dan sempat untuk bersalam dan minta maaf dengan mak. Tapi sekarang dah tak dapat buat macam tu lagi...

Bagi sesiapa yang masih lagi ada ibu dan bapa, di kesempatan yang masih ada ini, cepat-cepatlah jumpa dengan ibubapa kita dan mintalah maaf pada mereka. Jangan jadi seperti penulis yang tidak sempat untuk berjumpa dengan ibu dan melihatnya di saat terakhir hidupnya.

Penulis rasa sangat rindu pada ibu penulis... terlalu rindu padanya...

9 ulasan:

Ummi_R❀salici❀us berkata...

salam..

lama tak singgah sini...
tengah baca entry-entry kat sini...

sabar k... doakan dia selalu...
thanks for sharing :))

Apple Pearl berkata...

sangat sedih baca entry nii..harap bersabar yaa..ianya membuatkan sya sedar..:)

terima kasih atas perkongsian ini...

Halimatun Sa'adiah berkata...

urmmm....wat sy tsentuh..

Apple Pearl berkata...

harap bersabar yaa..ALLAH menyayangi ibu Santri T.P.I.N.I..maka dengan itu,ALLAH ingin mengambil kembali hak-Nya..apa2pn kita doakan buat ibu Santri T.P.I.N.I semoga dtmpatkan dlm golongan org2 yg beriman..mungkin sy blum pernah merasainya..ttapi sya trut mrasa atas ksdihan Santri T.P.I.N.I melalui entry yang Santri T.P.I.N.I postkan..ianya membuatkan air mata sya mngalir..

eelobor berkata...

situasi yang sama berlaku pada diri saya cuma bezanya mak masih ada tetapi ayah yang sudah tiada. walaupun arwah sudah 17 tahun pergi, namun kenangan bersama arwah tetap segar dalam ingatan. Al-Fatihah buat arwah serta seluruh umat islam yang telah kembali kerahmatullah....

Ckin Kembaq berkata...

sabar naa..doakan pada ibu... insyaAllah..doa yg ikhlas dari hati akan smpai padanya...

Kancil 8349 berkata...

terima kasih kerana memperingati kami semua santri...apapun...kamu pun kena bersabar...doakan dia

jelly gamat berkata...

jadi kangen sama mama :((

maszull berkata...

assalamualaikum santri...moga mereka bahagiakan dan doakn yg terbaik utk mereka...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...