Selasa, 31 Mei 2011

AKU KATA TAK NAK , TAK NAK LAA !

Jom join lagi segmen yg anjurkan oleh ABG BEN...


Penulis memang tak merokok sejak dari sekolah lagi sampaila kerja sekarang. Pernah mengikuti kursus yang dianjurkan untuk orang-orangyang merokok, kira Perokok Tegarlah. Tak tau la macam mana nama penulis boleh terpilih dalam kursus tu. Mungkin tersalah tulis agaknya.
Masa sesi soal jawab antara penceramah dengan peserta, macam-macam pertanyaan dan pendapat diberikan. Antaranya kenapa orang merokok? ada peserta yang jawab sebab nk hilangkan stress, nak dapatkan idea barula sampai yang ada yg cakap sepatutnya kerajaan berterima kasih kepada perokok ni sebab menaikkan ekonomi negara !!
Tersenyum penulis mendengarnya, katanya lagi rokoklah antara sumber ekonomi negara yang tertinggi sebab cukainya MAHAL !!! itulah pendapat mereka yang hisap rokok ni. Penceramah tu jawab balik, dah tau harga rokok mahal sebab cukai tinggi, kenapa beli jugak?... Baik awak simpan duit tu dalam bank, ada faedahnya juga. Kalau harga sekotak RM10 untuk sehari, kali dengan seminggu dah RM70. Cuba kalau kali dengan sebulan? dah berapa, tanya penceramah kepada mereka2 ni. Dah tau dalam rokok tu macam-macam ada... kenapa nk hisap jugak?
He3 ketawa jugak dengar perbahasan antara perokok dengan penceramah tu... Macam-macam dalih mereka nak tegakkan pendapat kenapa saya hisap rokok. Penceramah tu jawab antaranya baikla awak sedekah duit awak semua tu dekat anak yatim ke, orang susah ke, dapat pahala jugak daripada hisap rokok. Sebab sekarang hukum hisap rokok ni HARAM sbb membahayakan diri sendiri dan orang lain... Fikir-fikirkanlah...

Jom undi ABG BEN lagi, klik di SINI, TQ... ;-)

5 ulasan:

Haris Kaito berkata...

dari blog abg ben...
jom singgah blog Haris...
follow lebih baik...he3...

JOM TERJAH SINI!!

|| A Lady Named .. Yantiey || berkata...

Salam ,

Terjah & follow dari Segmen BA

http://themptyanty.blogspot.com/2011/05/aku-kata-tak-nak-tak-nak-laa.html

FB: ALady NamedYanty

Katakan TAK NAK!

kAmi dAn mEreKa berkata...

perokok mestilah nak bela diri sendiri, tak kan nak sokong pencramah pulak, huhu :)

Santri Nurul Iman berkata...

Trm kasih brader HARIS KAITO...

Trm kasih Yanti...

Trm kasih kami dan mereka...
Waktu tu penceramah byk dpt potong hujah2 mereka...

azam berkata...

terjah².....follow

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...