Ahad, 22 Mei 2011

Buzzer Alarm Viva takder bunyi?...


Cerita ni untuk orang yang ada kereta viva jela, yang lain penulis tak dapt nk tolongla... Penulis pakai kereta viva, dah pakai dekat setahun. Cuma masalahnya bila hujan je, mesti buzzer alarm dia tak bunyi. Penulis pun bukakla bonet depan dan cuba cari, manala buzzer dia...


Sebelum tu penulis cuba mengenal pasti dekat mana letaknya bunyi buzzer tu lepas dua tiga hari buat pemerhatian. Bila dah dapat, rupanya dekat sebelah kiri bonet depan. Bila bukak jer terus terpandang dekat benda yg dalam gambar atas tu. Ingatkan inilah buzzernya... rupanya tak.


Sebenarnya inilah buzzer alarmnya... hehehe kecik jer rupanya benda alah ni. Patutla dia tak bunyi sebab masuk air. Nasib baik penulis tak hantar ke bengkel, kalau tak mesti keluar duit nak upah baiki. Alhamdulillah, jadi penulis nak berkongsi dengan semuala, kalau tak bunyi lagi senang jer. Buka bonet depan sebelah kiri, pastu cari dekat wayar signal kiri tu, mesti nampak buzzer alarm ni tergantung dekat situ. Ambik pastu renjiskan kalau ada air dan lap kering-kering. Senang kan?

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...