Rabu, 27 Julai 2011

Countdown Ramadhan...

Ramadhan akan tiba beberapa hari sahaja lagi. Apakah persiapan kita untuk menyambutnya? Bulan yang berkat, penuh dengan rahmat dan maghfirah dari Allah Yang Maha Esa... Jom kita check :
  1. Niat puasa (Sahaja aku puasa di bulan ramadhan, fardhu kerana Allah Taala)
  2. Al-Quran (Kalau boleh baca setiap hari)
  3. Bacaan dalam solat tarawih (Fadlam minallahi wa nikmah)
  4. Kurma untuk berbuka
  5. Nak sedekah jariah
  6. Nak tambah amal ibadah
  7. Nak tolong orang
  8. Nak jadi baik ( Kalau boleh selamanya...)
Apa pun dalam bulan Ramadhan ni, apa sahaja kebaikan yang kita buat akan digandakan 10 kali dari biasa, Satu huruf Al-Quran satu pahala menjadi 10 pahala. Baca Yaa sin..., dah dapat 20 pahala apa lagi baca satu Al-Quran. Teringat bacaan yang selalu dibaca semasa penulis belajar di Nurul Iman ketika menunggu waktu berbuka. "Asyhadu alla ilaha illa Allah, Astaghfirullah. Nas aluka ridhoka wal jannah, Wa na uzubika min sakhotika wan nar...".(Dalam tulisan rumi) Syahdunya...

7 ulasan:

aimie amalina berkata...

hehhee
x sbr kan?
cepat2 la ramadhann

shida berkata...

yeah...jom menambah gandakan pahala di bulan mulia Ramadhan...IA...
semoga tidak membazir di bazaar Ramadhan....hu3

iMBobo berkata...

cepatlah syawal! eh!! cpt la ramadhan :)

maszull berkata...

slm...mudahan minggu depen kita akan berpuasa k...selamat berpuasa yer...:)

Fad berkata...

teringat ramadhan kat nurul iman..best sgt..meriah dgn ibadah..erm..ust tunggul sakit jantung..tgh berehat kat umah..br kuar hospital..

sobri yaacob berkata...

wah..dah nak ramddan,..

bulan pnuh kberkatan :)

alepridz berkata...

alhamdulillah... syukur sebab umur kita masih panjang untuk bertemu ramadhan kali ini...

http://www.alepridz.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...