Isnin, 15 Ogos 2011

Memasang Widget Google Translate

Salam Ramadhan buat semua. Penulis selalu membaca entri dalam blog Ben Ashaari. Beliau berkata dalam dunia blog ni, bukan orang kita je yang baca malah orang luar negara pun kadang baca. Masalahnya kalau kita cakap Melayu dalam blog, diaorang faham ke?

Hehehe, penulis teruja nak berkongsi dengan semua kawan-kawan yang berminat. Nampak tak dekat tepi sebelah kanan ni (Widget Google Translate) tu? Kalau ada yang nak, boleh klik di SINI untuk mendapatkan widget tersebut.

Dengan adanya widget ni, senang kawan-kawan blogger yang tak faham bahasa Melayu, boleh tukar pada bahasa mereka. Dalam entri kita jangan lupa tulis dalam perkataan yang penuh, bukan singkat-singkat yer, supaya semua entri kita dapat di translate. Contoh blog penulis ditukar ke bahasa Korea...

Klik untuk besarkan

Bestkan? Selamat mencuba...

3 ulasan:

alif haris berkata...

wah pasni boleh la orag luar negara baca blog ni :)

iMBobo berkata...

thanks for the info :)

maszull berkata...

salam santri...lagi satu info yg mama dpt tahu...

mcm mana nak letakkn kat sidebar tu x ada tutorial ke..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...