Selasa, 1 November 2011

Antara kepala dan punggung...



Kepala berkata kepada punggung : "Kedudukan aku lebih tinggi dari kamu, semua yang penting seperti mata, telinga, otak ada denganku. Kamu ada apa..?"

Punggung menjawab : "Aku sedar akan diriku ini..."

Kepala dengan megah berkata lagi : " Kalau tengok dari jauh, orang mesti nampak muka dulu, bukan punggung. Muka cantik, hensem...Jadi kedudukan aku lebih tinggi dari kamu."

Punggung berkata : " Jangan sombong kepala, walaupun aku dibawah tetapi tetap ada kelebihannya..."

Kepala menjawab kepada punggung : " Kamu di tempat yang busuk, tempat keluarnya najis dan kentut....Hahaha kepala ketawa."

Akhirnya punggung berkecil hati dengan kata-kata kepala tersebut lalu mogok dengan kepala. "Mulai hari ini aku tidak akan kentut". Kata punggung kepada kepala.

 Setelah beberapa hari tidak kentut, akhirnya kepala menjadi pening disebabkan angin tidak dapat dikeluarkan melalui punggung dan akhirnya naik ke kepala. Sakitnya tidak terhingga dan akhirnya kepala dengan rasa bersalah meminta maaf kepada punggung di atas kata-katanya. Punggung akhirnya membuka lubangnya untuk mengeluarkan angin yang bernama kentut....

Moral of the story :

Jangan memandang rendah pada orang ada kelemahan kerana hidup ini ibarat roda...

10 ulasan:

Kazman & Sue berkata...

haaa3x.... citer lawak pengajaran yang baik...

yusuflaili berkata...

Ya..lawak antarabangsa tapi padat dengan nasihaat..tq nice info.

cinnamon.com berkata...

rasa nak terkeluar angin sekarang ni..hehe..jom tgok blog saya..

saya cello191 berkata...

uish..teori die.
dasyat..=)

maszull berkata...

assalamualaikum santri....semoga kita sentiasa berbaik2 sesama kita kn...jgn menyombong tau...:)

Ezad Skytech berkata...

hee...lawak2 pun ada pengajaran entri ni...jangan pandang rendah terhadap org lain...masing2 ada kelebihan..

Kancil 8349 berkata...

memang lucu...namun itulah orang kata...setiap di antara kita ada peranan masing2....kecil mana pun tetap berperanan...bila dah hilang atau terkena batang hidung baru menyesal....bagus entri kamu nie santri

aimie amalina berkata...

kekekkee
walaupun cite ni lawak tapi sgt2 mndlm maksudnya =]


setiap yg terjadi itu ada baik dan buruknya =]

salwaismail berkata...

atas ke, bawah ke, sama-sama ada kelebihan :)

Tanpa Nama berkata...

greetings sun3tpini.blogspot.com admin found your site via Google but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have discovered site which offer to dramatically increase traffic to your site http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my blog. Hope this helps :) They offer most cost effective backlinks Take care. Jason