Selasa, 13 Disember 2011

Lama tak update blog...

Huhuhu dah lama rasanya tak update blog, cuma dapat baca komen dan BW ke blog untuk membalas kunjungan mereka. Terima kasih diucapkan... Penulis sebenarnya menghadapi masalah pc sebelum ni, lepas memformat semula pc, ada masalah yang berlaku.

Nak tahu apa yang terjadi...? Ini sebagai panduan kepada yang belum pernah mengalami masalah sebegini. Masalahnya ialah Display Propeties menjadi 600 x 480 sahaja dan Colour lower (4 bit). Memang teruk..!!! Monitor jadi tak lawa lansung dan gambar pecah-pecah. Kebiasaan Display Propeties PC kita yang standard adalah 1024 x 768 dan colour quality Highest (32  bit).

Macam mana nak setelkan masalah ni....? Setelah penat menjelajah beberapa hari sampai tak update, akhirnya jumpalah solutionnya. Jadi kepada yang yang mengalami masalah ini, boleh pergi ke laman web ini. Klik di SINI untuk keterangan lanjut.

Contohnya gambar yang penulis copy untuk masalah ini, pinjam dari Google.

6 ulasan:

Kancil 8349 berkata...

patut pun dah lama menghilang...tapi dah ok kan...baguslah kalau macam tu

ch000tz berkata...

dah kembali kan...jgn lupa kawan2 :D

lieynanilaz berkata...

pc dah ok...lepas ni teruskan berblogging ya...:)

Kazman / Sue berkata...

ilmu tu.... lepas ni mesti dah pandai setting display.... bagus2x....

maszull berkata...

assalamualaikum santri...patut lama x berblogging rupa2nya ada masalah PC yer...cian nyer santri mungkin dah elok kot skg ni...:)

Tanpa Nama berkata...

Each [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/novolog-flexpen-patient-assistance/]flexpen size[/url] hunger increase [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/pantoprazole-$4.00/]pantoprazole 10[/url] caressing entrusted [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/bactroban-2-cream/]bactroban ointment used for[/url] throbbing tie [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/novation-hospira-heparin/]hospira[/url] state towering [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/what-is-malarone/]buy malarone[/url] relative gloat [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/berna-products/]berna dean he's mine[/url] brushed far [url=http://papoziw.abgefahrene-website.de/bacteriostatic/]bacteriostatic saline v s lidocaine[/url]