Ahad, 4 Disember 2011

Sms dari +60109393779...

Semalam penulis dapat sms dari nombor yang tidak dikenali. Nak tahu apa kandungan mesejnya...? Ditulis semula dari ringkasan perkataan sms :

"Dalam beberapa hari akan datang ni, tolong jangan minum apa-apa produk dari syarikat pepsi... Seperti pepsi, tropicana jus, slice, 7up, coca cola dan lain-lain. Seorang pekerja dari syarikat ini telah mencampurkan darahnya yang mengandungi kuman HIV. Untuk rujukan ada disiarkan dalam Ntv7. Sila siarkan berita ini kepada orang yang anda sayang. Link Syukbah".

Boleh percaya ke perkara ni...? Kadang berita ni macam khabar angin je. Tapi apa pun, kalau tak nak minum pun takpe. Banyak lagi minuman yang lain ada di pasaran selamat untuk diminum.

7 ulasan:

CikGu Ma berkata...

ada gak terbaca bnda kt fb...

maszull berkata...

assalamualaikum santri...alamak takut gak tapi kena sahihkan juga berita ni kan...betul tu byk lg air lain yg berada di pasaran skg ni...:)

Kancil 8349 berkata...

belum terima lagi...apapun pihak berwajib ambil tindakan awal...supaya tiada yang terkena

inilah aku berkata...

kesemua minuman tu di kilangkan oleh syarikat yang berlainan.. logik ker 1 orang kerja tempat yang berlainan ? atau kesemua pekerja syarikt punyai HIV ?

lagi pon ada penafian di Harian metro 2 dec 2011 - dan syaikat tersebut bercadang nak ambik tindakan undang2.. hayo...

cinnamon.com berkata...

ada juga terbaca,saya tak pernah bg anak2 minum air berkarbonat ni..tak bagus utk pembelajaran mereka..tak hairan pun kalau tak minum..kan..kan..

Arpiiz berkata...

tak tau lah nak caya ke tak.. tapi lebih baik amik langkah berhati2 betul tak..

shida berkata...

lama x sggah sini....ho3...ada gak ek msg gitu..adeiii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...