Isnin, 23 Oktober 2017

Sistem Kewangan Terkini

Sekarang kita menuju era digital, dari manual kepada komputer dan sekarang kita ke smart phone. Ini juga berlaku kepada sistem kewangan juga kepada sistem digital ataupun online.
Dahulu kita menggunakan duit kertas untuk pembayaran dan sekarang kita masih juga menggunakan nya. Tapi sekarang kita telah diperkenalkan dengan sistem online.
Kita membuat pembayaran menggunakan sistem online dan paling popular adalah Lazada, Zalora dll. Walaupun duit tu kita tak nampak fizikal dia tetapi kita tahu dia ada dan bernilai.
Terkini kita dikejutkan dengan satu nama iaitu Bitcoin. Apa dia Bitcoin ni?
Bitcoin adalah duit digital pertama dicipta pada tahun 2007 dan mula digunakan pada tahun 2009. Pada tahun 2009 ia berharga satu unit 0.05 sen usd.
Tahun demi tahun ia mula meningkat naik dan terkini bulan 10 tahun 2017 ianya telah mencecah RM24k!! Untuk satu unit. Sekarang Bitcoin telah diterima seluruh dunia sebagai salah satu currency.
Selepas Bitcoin, akhirnya banyak lahir coin-coin terbaharu dan salah satunya adalah coin pertama Asia yang dicipta di negara kita adalah Pitiscoin!
Pitiscoin telah dilancarkan pada 1 Oktober 2017 dengan harga 0.25sen usd, kalau ditukar mengikut RM lebih kurang RM1. Ianya 100 peratus ciptaan anak tempatan kita sama seperti Bitcoin.
Dimana kita nak dapatkan Pitiscoin ni? Sila layari kodinarberhad.com untuk keterangan lanjut. Terima kasih kepada yang sudi membaca...

Tiada ulasan: