Isnin, 26 September 2011

Segmen Kancil8349 : Pengalaman Semasa Perkhemahan Unit Beruniform


Jom sama-sama join segmen ketiga Kancil  8349, cuma ceritakan pengalaman kita ketika berkhemah. Penulis pun baru sahaja membuat segmen yang pertama dan masih ada masa lagi bagi sesiapa yang berminat untuk join sekali, boleh klik di SINI. Nak join segmen Kancil 8349 ni, boleh klik pada banner di atas yer. Jom kita mulakan segmen ni...

Sebenarnya santri pernah mengikuti satu kem perkhemahan anjuran Rakan Muda pada tahun 1996 kalau tak silap. Perkhemahan tersebut diadakan di Kampung Budiman, Meru Klang. Ramai juga budak-budak kampung yang ikut perkhemahan ini termasuklah sekolah penulis.

Acara yang paling tak dapat dilupakan adalah setiap perserta perkhemahan ini akan diberikan seorang sebiji telur ayam mentah untuk disimpan dan hendaklah dibawa setiap hari dan setiap kali acara yang diadakan. Ini sebagai amanah untuk setiap peserta dan jangan sampai pecah.

Kami semua terpaksa membawa telur ini selama 2 hari 2 malam, dari pagi sampai malam dan sampai tidur pun kena bawa. Alhamdulillah, telur penulis tak pecah sepanjang tempoh tersebut namun ada juga rakan seperkhemahan dua tiga orang yang telurnya pecah.

Akhir acara perkhemahan tersebut, hadiah bagi sesiapa yang telurnya tidak pecah adalah telur tersebut juga....Ingatkan dapat hadiah apa ke...rupanya telurnya je tapi takpelah....itulah namanya kenangan. Cara penulis simpan telur adalah membalutnya dengan span tebal supaya tak mudah pecah....hehehe

16 ulasan:

L berkata...

hahahaha. terbaik... bab2 pgg telur nieh ak mmg fail. ritu dalam game explorace ak terpecahkan.. hahaha

jom kita solat?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/09/6-jahanam-2.html

Bro ahmad berkata...

bestnya pengalaman awak..huhuu cabaran tu nak jaga telur..amanah telah diberi..umpama telur tu jagaan awak la maksudnya hmm

maszull berkata...

salam santri...mama pun dah join segmen kancil ni ....pengalaman yg menyeronokan...:)

Kancil 8349 berkata...

terima kasih kerana sudi menyertai segmen Kancil....

ciK LyndaWawa berkata...

owh....saya de gak kem kena simpan telur!!!!!=]

Run Away berkata...

pengalaman yg best kan...;d

Amy Syaquena berkata...

bestnya baca pengalaman awak nie..

yayath berkata...

wahhh...menarik la kak..hehe

macam orientasi kat sekolah..time form 1..kena jaga manik sebagai amanah..hihi

nanti nak join segmen akak plak:)hihi

elnino moona berkata...

jaga telur.. pergh!... payah jugak tuh sebenarnya kan..hehee

Gen2Merah berkata...

ehehe.. memang meriah sgt... penuh dgn pengalaman berharga..

aimie amalina berkata...

heeeee
samelah cek santri
kene suh bawa telur kan
hehhee
lawok jek tapi sebenanye ada maksud yg beso sgt!

iMBobo berkata...

rebus lah telur tu lps tu bahagia sesama ahli kumpulan hehe

CIK PARO! berkata...

menarik...
lepas ni boleh la ikut tips tu.

Fezz berkata...

wah!
cadangan yang baik jika dapat barang amanah seperti itu...

Jemput http://seventh-july95.blogspot.com/2011/09/segmen-kancil8349-pengalaman-semasa.html

Kancil 8349 berkata...

Kancil sudah senaraikan pasukan perkhemahan mengikut unit beruniform masing - masing...jomlah singgah ke blog Kancil

http://kancil8349.blogspot.com/2011/10/senarai-pasukan-perkhemahan-dengan.html

Kancil 8349 berkata...

Kancil sudah senaraikan pasukan perkhemahan mengikut unit beruniform masing - masing...jomlah singgah ke blog Kancil

http://kancil8349.blogspot.com/2011/10/senarai-pasukan-perkhemahan-dengan.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...