Khamis, 29 September 2011

Panduan Untuk Memiliki Komputer, Laptop atau Notebook Yang Baru (Part 2)

Jom kita baca lagi apa pendapat mereka tentang komputer dan laptop masing-masing yang telah join segmen ini :

Miss Star pakai laptop BENQ Joybook S32W dan katanya : " ape yg paling aku suka ttg lappy ni adalah bluetooth function die sebab just hit button kt bawah tu,no bluetooth device needed." Nak baca lebih lagi boleh klik pada entrinya di SINI.

Muslimah Optimis pakai laptop namanya Miss White dan katanya : " Dah hampir 4 tahun Miss White ni berkhidmat dengan MO. Saiz dia tak besar mana 12 Inci je. Masa nak beli tu MO memang demand giler, nak yang saiz 12 Inci dan warna putih. Yang lain tak mau. Hohohoho. Walaupun harganya agak mahal lah. Tapi Alhamdulillah Miss White  masih setia bersama tuannya sehingga ke hari ini ". Suka baca entri ni, kalau anda ingin lebih tahu, boleh klik di SINI.

Takziah buat Cikgu Fad kerana baru-baru ini rumahnya dimasuki pencuri dan laptop kesayangannya pun hilang. Sama-sama kita doakan semoga Cikgu Fad tabah dan sabar dengan ujian ini. Boleh baca entri beliau di SINI.

Nora Rashid pakai Notebook TOSHIBA model NB 520 dan katanya : " senang...ringan, kecik n comel nk bawak ke makmal, memandangkan keje sebagai cekgu...aku perlukan sesuatu yang mudah dan x membebankan ". Nak tahu lebih lanjut, boleh klik di SINI untuk ke blog beliau.

Ary pakai notebook 1 Malaysia dan katanya : "  ia senang di jaga tanpa banyak kerenah ". Entrinya best dan sangat simple dan anda juga boleh teruskan bacaan di blog beliau, klik di SINI.

Rohaizam Rosli pakai Acer Aspire 4530 dan katanya : " selesa bangat pakai laptop nih... dan ramai kawan2 Iejam pakai model yg sama so senang la kalau tetiba berpenyakit. Nak baca lebih lanjut, boleh terus ke entrinya klik di SINI.


Cik Lynda Wawa pakai laptop Acer Travel Mate 290 dan katanya : " dengan RAM 128M tu pun saya tambah 500MB dengan storangenya 20 GB je..sikit...laptop tu jugak saya bawak kehulu kehilir dan Alhamdulillah, laptop tu berjasa dengan saya banyak tahun dah." Nak tau lebih lagi, boleh klik di SINI untuk ke entrinya.


Tia pakai laptop Acer Aspire 4730Z dan katanya : " Dah lama sangat laptop ni. Adalah dalam nak 2 tahun macam tu. Laptop ni tahan gile! " . Suka baca entri dan kalau ingin juga membacanya, sila klik di SINI.

Izzah The Great pakai laptop Asus A42JY dan katanya : " Yang istimewanya model ni ada 4 power gaer with self-adjusting fan speeds for quite computing, palm proof techology, slim plus stylish, facial recognition logon. (Juga taip dan tiru bulat-bulat dari entri Izzah sebab BI saya fail). Nak tau spesifikasi laptop ni, boleh terus ke entrinya di SINI.

Permata Biru sekarang pakai laptop compaq presario CQ40 dulu dia pakai desktop komputer. Katanya : " sepanjang saya guna laptop nih dalam umurnya hampir mencecah 3 tahun nih..laptop sangat membantu saya... x banyak ragam dan saya sangat senang dengan apa yang sedia ada padanya..". Untuk baca lebih lanjut, boleh klik di SINI untuk ke blognya.

Terima kasih kepada yang sudi join segmen ini dan masih lagi terbuka bagi yang ingin menyertainya...

8 ulasan:

Ezad Skytech berkata...

hee..ramai jugak yang guna laptop Acer ni ye..:D

nora rashid berkata...

tq ye untuk entry ini..scara x langsung...bleh pomot blog saya..hihi

izzahdegreat berkata...

wah !! ade name kite...hehe tq2 utk entry ni =]

ciK LyndaWawa berkata...

makseh2..leh skodeng blogger lain ni.=]

Ary berkata...

wahhh...betul3x...boleh promote blog skali.

tq santri yehh.....

biasa2 jerlah..ahaks!
(kembang 5 saat)

Rohaizam Rosli berkata...

waaa... thanx bangat... huhu bg yg bercadang nak beli mmg entry cmni boleh membantu.... huhu ~~~

Nilam suhana berkata...

tq... hehehehe...

Muslimah Optimis berkata...

sorry sebab baru berkesempatan on9.. model laptop ada kat tajuk. M-Life..keluaran Hyundai